kata-kata hikmah..

Pesan Luqman Hakim pada anaknya, Hai anakku, bila engkau berteman, tempatkanlah dirimu padanya sebagai orang yang tak mengharapkan sesuatu daripadanya. Namun, biarkanlah dia yang mengharap sesuatu darimu

Khamis, 9 Oktober 2008

aku.. ( khas kpd yg tanya2 sapa aku...)

Tuhan...
aku yang jahil lagi hina dengan sifat-sifat tercela yg nyata & tersembunyi ini
kini berjalan menujuMU, kembali kepadaMU
mengharap maghfirohMU
Tuhanku...
aku mengharap ampunanMU, redha & rahmatMU
Sungguh nikmat syurga tidak layak buatku
Namun, aku jua tidak upaya menahan siksa nerakaMU
Ya Tuhanku...
aku tidak peduli apakah balasan syurga buatku
tidak juga aku peduli apakah balasan pahala di atas amalanku
kerana semua itu adalah urusanMU
aku hanya khuatir apakah cintaku ini mendapat balasan dariMU
Ya ALLAH...
aku tidak peduli andai dunia tidak lagi memandangku
aku hanya bimbang KAU berpaling dari memandangku
aku juga tidak peduli hilang rindu mereka yang kukasihi padaku
aku hanya takut hilang rinduku padaMU
Ya ALLAH...
janganlah KAU bolak-balikkan hatiku tetapkanlah aku tiap saatku..
tiap hembusan nafasku rindu dan cinta padaMU
hingga tiada ruang lagi untuk selainMU
Ya RABB...
اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ tunjukkan aku jalan yang lurus
pancarkanlah cahayaMU
dari segenap tubuhku, dari hatiku, dari jiwaku, dari kata-kataku, dari penglihatanku, dari pendengaranku, dari jari-jemariku, dari huluran tanganku, dari tiap langkah kakiku, dari tiap hembusan nafasku, juga dari wajahku
agar terang perjalananku menujuMU
agar dapat sampai aku kepadaMU
Ya ILAHI...
Terima lah aku yang telah kembali kepadaMU
permudahkanlah perjalananku menuju kepadaMU

Ya ALLAH... Ya ALLAH... Ya ALLAH... Ya Rahmaan... Ya Rahiim... Ya Ghafur rur Rahiim.. Amiin.. Ya Robbal Alamiin...

Tiada ulasan: