kata-kata hikmah..

Pesan Luqman Hakim pada anaknya, Hai anakku, bila engkau berteman, tempatkanlah dirimu padanya sebagai orang yang tak mengharapkan sesuatu daripadanya. Namun, biarkanlah dia yang mengharap sesuatu darimu

Khamis, 15 Januari 2009

solat hajat...

Cadangan Tn Cenderawasih & Tn Lie (bsc),
kita buat malam ni 15/1/2009
selepas solat Insya'.
Waktu nya: Antara Jam 10.00 malam hingga 5.00 pagi waktu Malaysia.

marilah sahabat2, saudara2 yang kasihan dan kasih kepada saudara2 kita di palestine..
kita lakukan beramai-ramai pada malam ini samada berjemaah atau bersedirian..

SEMOGA ALLAH MAKBULKAN PERMINTAAN KITA BUAT SAUDARA2 KITA DI PALESTINE SANA... AMIIIN...

biarpun antara kita tak bersependapat, tidak bersefahaman tapi marilah kita bersatu dalam membantu mereka setakat yang termampu oleh kita....

1 ulasan:

anonymous berkata...

sebenarnya, ada yang terjadi adalah kehendak nya. ini adalah sebahagian tanda yang dipertontonkan oleh nya, bukti kekuasaan nya, bukti bahawa dia yang haq. juga sebagai bukti bahawa kata-kata rasullullah tentang kedatangan akhir zaman itu benar.

kadang-kadang, apa yang kita kehendaki tidak sebagaimana apa yang allah kehendaki. saya percaya bahawa janji allah itu benar. moga saya hidup di atas kehendak nya, dan bukan di atas kehendak saya. semoga apa yang saya pinta, seiring dengan kehendak nya, kerana dia maha mengetahui, dan saya tidak mengetahui sesuatu apa pun tanpa izin nya.